سفر معاون وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به سوئد
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا به نقل از سفارت كشورمان در استكهلم، 'علی اصغر خاجی' در دیدار با خانم 'سوسانه ابرستین'، با تشریح انتخابات جمعه گذشته و جایگاه مجلس در ایران، آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت همكاری های عمومی و موضوعی با طرف سوئدی و نیز پذیرش هیات پارلمانی سوئد را به طرف مقابل اعلام كرد.

وی در خصوص موضوع هسته ای نیز گفت كه طبق گزارش های مكرر آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران هیچ گونه انحرافی از مفاد پیمان عدم اشاعه هسته ای (NPT) نداشته است و آمادگی دارد تا همچون گذشته با بازرسان آژانس همكاری كند.

معاون وزارت امور خارجه كشورمان در پاسخ به پرسش طرف سوئدی در خصوص وضعیت اقتصادی ایران، اظهار داشت: رشد تولید ناخالص داخلی ایران طی سال گذشته بیش از 3% بوده است و با توجه به رشد اخیر قیمت نفت و افزایش درآمدهای ملی، نیازهای كشور از شركای آسیایی بخوبی تامین می شود و در این میان ضرر عمده متوجه شركت های اروپایی خواهد شد.

وی تصریح كرد: تحریم ها هیچگاه نمی تواند مواضع اصولی ملت ایران را تغییر دهد و ضروری است كشورهای اروپایی نسبت به سیاست های خود در این زمینه، بازنگری كنند.

معاون اروپا و آمریكای وزارت امور خارجه با اشاره به پاسخ آقای سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی به نامه خانم كاترین اشتون، بر آمادگی كشورمان جهت آغاز دور جدید مذاكرات با گروه 1+5 تاكید و اظهار امیدواری كرد كه این مذاكرات نتایج مورد نظر طرفین را در بر داشته باشد.

آقای خاجی در ادامه سفر خود به استكهلم، با وزیر و قائم مقام وزارت خارجه سوئد نیز بطور جداگانه دیدار و گفت و گو خواهد كرد.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: آلمان , ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: